399 tag, 107 autó a parkolóban, ebbol 29 bérelheto!
1984 Skoda Rapid 130

1984 Skoda Rapid 130

- 2011.11.28 23:33

Elkezdtük a teljes restaurálást. Beszéljenek inkább a fényképek.


veteran-auto.hu - 1984 Skoda Rapid 130 01.jpgveteran-auto.hu - 1984 Skoda Rapid 130 03.jpgveteran-auto.hu - 1984 Skoda Rapid 130 02.jpg

 

Elsőnek az autó nagyon jól nézett ki. Most, hogy az eleje már bontódott kiderült a vezető oldala rendesen össze volt törve, amit epoxis anyaggal javítottak ki. Az anyós oldal sem nyerő. Itt ugyan nagy barbár munka nincsen, de rozsda annál több.

veteran-auto.hu - Skoda Rapid 130 07.jpgveteran-auto.hu - Skoda Rapid 130 02.jpgveteran-auto.hu - Skoda Rapid 130 03.jpgveteran-auto.hu - Skoda Rapid 130 05.jpgveteran-auto.hu - Skoda Rapid 130 06.jpg

2011.09.29. - Apa tedd a százat! A teljes utastér, kábelezés, üvegek, motor stb... lebontva. Futómű és annak tartozékai maradtak. Hamar szét lett kapva szegényem. Kitt van bőven rajta, de nem sokáig!

Sok kisebb-nagyobb rozsda  nézelődik még egyelőre nyugodtan a karosszérián. Persze nem sokáig. A padlólemez is több helyen lyukas, de a legrosszabb állapotban mindenképpen a kocsi eleje van.

 

2011.09.30. - A oszlop átrohadva, hátsó ablak körül csak kitt van és rohadt lemez. Vezető ajtó menthetetlen kitt egylet, anyós hátsó sárvédő rohadt. Jövőhéten a futómű is kikerül aztán következik majd a szórás, csiszolás (persze ehhez kellenek majd az új elemek is).

veteran-auto.hu - Skoda Rapid 130 01.jpg

veteran-auto.hu - Skoda Rapid 130 15.jpgveteran-auto.hu - Skoda Rapid 130 08.jpgveteran-auto.hu - Skoda Rapid 130 11.jpgveteran-auto.hu - Skoda Rapid 130 14.jpgveteran-auto.hu - Skoda Rapid 130 13.jpgveteran-auto.hu - Skoda Rapid 130 09.jpgveteran-auto.hu - Skoda Rapid 130 10.jpgveteran-auto.hu - Rapid 130 03.jpgveteran-auto.hu - Rapid 130 04.jpgveteran-auto.hu - Skoda Rapid 130 12.jpg

2011.09.04. - Szétszedve. A karosszéria immáron futómű nélkül. Most indul az igazi hajsza az új elemekért. Következő fejezet a lakatolásról fog szólni.

2011.10.26. - Motor darabokban.

veteran-auto.hu - Skoda rapid motor.jpg

2011.10.31. - A motor olajsár mentes. Valóban keveset futott autó lehetett, mert minimális a kopás. Ennek ellenére csapágyakat, gyűrűket cserélni fogunk, valamint a hengerfejet teljesen felújítjuk. A főtengely is menthető. Egy teljes tisztítás, pucolás után lehet is összerakni a blokkot. Új vízpumpa, olajpumpa kerül majd bele. A karburátor is teljesen fel lesz újítva. A generátor, önindító szépen működik, de a csapágyakat, szénkeféket újra cseréljük, illetve felszabályozzuk őket. Fogaskoszorú hibátlan, lendítőkerék szintén. A kuplungon látszik a 100.000 km, még bőven lenne benne élet, de természetesen újra cseréljük. A cél az új állapot elérése felesleges költségek generálása nélkül. A gyári alkatrészekkel összerakott és valóban jó blokkot fúrni faragni nem szabad. Azonban, ha valamelyik henger már kopott ne próbálkozzunk részleges henger fúrással vagy egyéb tákolással. Ilyenkor a 0-ról kell felépíteni újra a motort. Persze vannak akik beleesnek, ennek eredménye a második (ekkor már tisztességes) motor generál majdnem dupla költséggel. A bejáratásra ügyeljünk és csak olyan műhellyel végeztessük el a munkát, akik garanciát is vállalnak rá.

2011.11.28. - Motor kész. Ez az autó is egy 0 km-es állapotra újított szívet fog kapni. A lakatolás szintén kész. A vezető oldali hátsó sárvédő cserélve volt, ezért volt kittes a szélvédő körül. Javítva lett az A oszlop, küszöbök, padlólemez, hátfal, sárvédők. A csomagtartóban volt egy "lakatolás", mely alumínium dobozból és tömítőből állt. A mai ennek a postnak a befejezése. Januárban indul a fényezés, mely szintén új fejezetet fog kapni.

B.R.