399 tag, 107 autó a parkolóban, ebbol 29 bérelheto!
Cadillac was born: 1957 Cadillac De Ville 2. rész

Cadillac was born: 1957 Cadillac De Ville 2. rész

- 2010.05.12 10:50

Szerkesztő társam hatalmas lendületének köszönhetően rábeszélt, hogy osszam meg az Olvasókkal az autó születését. Íme a 2. rész.


Az előző cikkemben megírtam, hogyan jött haza. Azóta el telt sok idő. A munka lassan halad. Egy részről nem olyan egyszerű egy ekkora autót kezelni, másfelől még nem kaptam meg a levelet Amerikából, hogy Rockefeller leszármazott vagyok.

Az előéletéről ennyit sikerült megtudnom a volt tulajtól, aki nagy örömmel nézegeti a felújítás képeit:

 1957 Cadillac De Ville - www.veteran-auto.hu - elöző tulaj, pre owner

"I bought the car in the 80's from a guy in Lancaster, Pennsylvania.  He bought it from the original owner. The car spent most of it's time in Pennsylvania from day one."


"No the odometer indicated 89,000 miles when I bought it. The car was not restored when I bought it in the 80's. The car was in great condition when I bought it, i think that it may have been re-painted. I showed the car through the 80's and had to store it in the mid 90's after my children were born. The car was off the road for 10 years and most of the interior wear is from being stored. I moved the car to my current home 8 years ago and when I parked it everything was working including the breaks. Unfortunately my garage was not heated and that is why the freeze plug pushed out. I started the car on a regular basis. The car has never been outside and has always been kept inside out of the weather other than the cold.
 
There are not many 57's left. The Arab's bought many of them in the 80's and 90's and when I would show the car there would only be one or two on the east coast. This model is rare in the states. It was not the most expensive model so they were not sought after and many perished over the years or are in salvage yards and in very poor condition. You have a gem and I am happy it went to someone who will appreciate the car and how it is a living piece of American auto history.
 
Dave
"

1957 Cadillac De Ville - www.veteran-auto.hu dianmó, alternator

Első körben a dinamó szénkeféit kellett újra hadba fogni. Persze még így a legelején ismerkedés stb... a Cadillac úgy gondolta akkor már a szívatom őket egy kicsit. A fesszabályzó is bemakkant. Ez is be lett hangolva végre volt töltés.









 

 

 

A teljes fékrendszert újraépítettük. (Köszönet érte Gulyás Józsefnek. Nélküle nem sikerült volna a csövek peremezése. Természetesen a tapasztalat is jól jött). Az autó X alvázas, mondanom sem kell mekkora öröm volt átfűzni. 53 évvel ezelőtt a koncepció úgy nézett ki: Alváz, fék, kasztni stb...


1957 Cadillac De Ville - www.veteran-auto.hu brake rabuilt, fék felújítás1957 Cadillac De Ville - www.veteran-auto.hu brake rabuilt, fék felújítás

1957 Cadillac De Ville - www.veteran-auto.hu brake rabuilt, fék felújítás

Az összes munkahengert felújítottuk. A bal első kerék nem akart fogni, de egy kiadós dob zsírtalanítás után magához tért.  Természetesen a colos menetű fékelosztóba beletörött a csavar, amit újjá kellett varázsolni. Mikor elkészültünk szivárgott a fékolaj. Ez volt az pillanat amikor ultimátumot kapott a kocsi. "Ha ma nem lesz jó eladom". Paradox módon mindegyik veterán autó ilyenkor gondolja úgy, na jól van nem szórakozom tovább.

 

 1957 Cadillac De Ville - www.veteran-auto.hu brake rabuilt, fék felújítás

1957 Cadillac De Ville -  www.veteran-auto.hu brake 
rabuilt, fék felújítás

 

1957 Cadillac De Ville - www.veteran-auto.hu brake rabuilt, fék felújítás1957 Cadillac De Ville - www.veteran-auto.hu brake rabuilt, fék felújítás

 

Dave levelében már említette a fagydugókat. Az egyik hiányzott, néhányat pedig átszúrtunk csavarhúzóval, azaz csere érett állapotban voltak. Ha már itt tartottunk kimostuk a teljes hűtő rendszert is. Rengeteg iszap és sár jött ki a fagydugók lyukjain (53 év az 53 év).

 1957 Cadillac De Ville - 
www.veteran-auto.hu fagydugó csere, freezplug 1957 Cadillac De Ville - www.veteran-auto.hu fagydugó csere, freezplug

A hátsó hangszóró nagyon reménytelenül nézett ki. Persze addig túrtam a netet és telefonálgattam ismerősöknek, hogy megtaláltam azt a céget akik a szarból is várat tudtak építeni. A képek magukért beszélnek.

Elötte:

1957 Cadillac De Ville - www.veteran-auto.hu - hangszoró felújítás, rebuilt

Utána:

 1957 Cadillac De Ville - www.veteran-auto.hu - hangszoró felújítás

Észrevettük, hogy elöl hiányzik az egyik stabilizátor. A jobb oldali pedig szétszedéskor kettétörött. Dave visszaírt egyből mikor megkérdeztem, hogy mi történhetett vele. Közölte ő már anno így vette és így is használta. Szerencsére, ha törötten is, de az egyik fele megvolt. Megnéztem neten elég idióta árat kértek érte. Maradt a gyártás. Ugyanolyan lett, mint a gyári.


1957 Cadillac De Ville - www.veteran-auto.hu stabilizátor, front stabilizer1957 Cadillac De Ville - www.veteran-auto.hu stabilizátor, front stabilizer
Lebontottuk az ajtókárpitokat, megjavítottuk az elektromos ablak motorját. A 4 ajtóból 3-on még a gyári papír volt. Kiszedtük az 50 év alvázvédőjét és mocskát a vízelvezető nyílásokból. Fantasztikus állapotban van a kasztni. Hihetetlen, hogy így megmaradt. Annak ellenére, hogy gyári a belseje pont az az eset mikor már nem szép, de jó volna megtartani. Így ment a kárpitoshoz Júniusban várhatóan elkezdődik ez a folyamat is.

 1957 Cadillac De Ville - www.veteran-auto.hu - gyári borítás, factory cover inside

Az első és hátsó nagy lökösökön kívül minden rossz alkatrész újra lesz krómozva. ezek már mind a krómozónál pihennek. Lökhárítókra is majd egyszer sor kerül. OT képesek az a lényeg. Az első már átesett egy kiadós polírozáson és kapott egy minőségi alvázvédőt is. A lámpákba speciális égők vannak. Sima mezei 5/21-es 2 pólusú izzók, de egy "szoknya" segítségével van befogatva. Legyártottuk őket.

1957 Cadillac De Ville - www.veteran-auto.hu - krom, ködlámpa, chrome fog lights1957 Cadillac De Ville - www.veteran-auto.hu - krom, ködlámpa, chrome fog lights

Végre elértünk oda, hogy lassan vége a szétszedési fázisnak. Irány a lakatos, festő. Caddy szokásos formáját hozta. Nem akart beindulni. Állandóan a tóra visz minket....a szopatóra. LuGo (ő a az oldal technikai részét csinálja rendületlenül) unszolására megszívtam az AC-nál (nincsen kézi pumpa). Benzin a pofámba, de az autó nem indult el. Végre tudtuk ott a benya más a baj. Aztán lehúztam a csöveket és valószínűleg a benzinpumpához bemenő csőnnél falsot szívott. P rendszám fel irány a benzinkút. Mondanom sem kell, hogy még így szétszedett állapotban is megállt az élet ahol megjelent.

1957 Cadillac De Ville - www.veteran-auto.hu - úton, on the road

Gyakran olyan idióta megoldásokba botlunk (több szerelési fázisnál is), melyet nem értek értek... miért ilyen hülye módon rögzítettek, és miért nem rakták elérhető helyre mikor egy majdnem 6 méteres autón bőven van üres tér.

Jelenlegi állapot:

1957 Cadillac De Ville - www.veteran-auto.hu1957 Cadillac De Ville - www.veteran-auto.hu


Mit találtunk? Általában az ilyen autók tele vannak kacatokkal, amiket az idők során benne felejtettek. Európába a következők jöttek át: Sok-sok régi fém dolláros, pár izzó, Duracell elem, kazetta, és a fődíj a motortérben egy 30-as évekből származó fanyeles csavarhúzó mely Dave nagypapájáé  volt hajdanán.

A cikk végére érkezett meg Zoltán barátom a gyári matricákkal. Festés után felkerülnek az autóra. Addig meg kellene tudni hova is valók:)

B.R.