399 tag, 107 autó a parkolóban, ebbol 29 bérelheto!
Stift Úr kiütötte a Volvot II. rész

Stift Úr kiütötte a Volvot II. rész

- 2010.11.06 21:02

Végre elkészült. Újra megy a bordó Volvo, de hogy milyen meglepetéseket produkált csak akkor derül ki, ha ezt végigolvassuk.


Ott fejeztük be a történetet, hogy kész a váltó, benne az új olaj mehet vissza. A kuplung jó állapotúnak tűnt nem bántottuk.

veteran-auto.hu kep 033.jpgveteran-auto.hu kep 036.jpg

Első meglepetés:

Váltó összerakva. Minden csavar a helyén. Induljon a próba. Motor beindul. Megyek a kocsi alá leáll. Indítgatás....traktraktrak.... semmi. Akkor nézzük mink van. Szikra van, benzin van. Akkor gyenge a szikra. Méregettük, drótoztuk össze-vissza. Kiderült, hogy a trafó és az elosztó közötti kábel süket. Csere. Utána a rotor is meghalt. Csere. Elosztófedél is össze-vissza kotyogott, csere. A gyertyák szikrái is igen csak rosszak voltak kapott 4 újat. Trafót kikötöttük betettünk egy másikat, de még mindig süket volt a rendszer. Felhívtam Attilát, hogy jöjjön el és nézzen rá, mert ide komolyabb szakértelem szükségeltetik. Meg is érkezett ő is nekiállt méregetni. Annyira éreztem, hogy egy 2 Ft-os alkatrész miatt nem ketyeg még. Kiderült, hogy a megszakítónál a jelátvivő kábel előtt hiányzik a szigetelő alátét. faragtunk bele egyet. Egyből lett szikra.

Második meglepetés:

veteran-auto.hu kep 023.jpgMiután a gyújtás rendbe lett téve gondoltam mehet a váltó próba. Mehet igen én mehettem a p***ába. Vörös ördög megint nem indul. Attila kicsavarja a gyertyát, hogy mi történt. Por száraz. Nincsen benzin. Mondom a szűrő csurdig tele. Szétkaptuk a karbik úszóházait. Kicsepegtettük már mondta is ez víz. Valóban vízcseppé állt össze. Semmi baj kitisztítottuk a karbit. Én már nem bírtam magammal indítsuk már be. De ő még megakarta nézni a tankot is. Jó, hogy eszébe volt ugyanis a tanknál beázott az autó. Kompresszor elő és fújás. Kifújtuk a vizet.

Benzin-víz élettársi kapcsolatról tudni kell: A sürüsége más, mint a benziné, ezért leülepedik. A karburátor nem tudja átszívni. Tank kifújatásakor ezt kihasználva addig kell nyomni még nem jön tiszta benzin ki. Mivel a víz távozik "súlyánál" fogva először.

veteran-auto.hu kep 024.jpgveteran-auto.hu kep 025.jpg


Most, hogy az egész üzemanyagrendszert átfújtuk ismét a beindítás következett. mit ad Isten végre beröffent. Kis gyújtásállítás jéééé már nem is csattog. Nekiállhattunk a váltó próbának. Kuplungmunkahenger fel és nosza. Gyönyörűen emelt ki. A fokozatokat is szépen vette. Kezdődhetett az összerakás. Kulissza, bak, váltótakaró stb... ránk esteledett mire a kardánhoz jutottunk. Immáron szép nem gömb alakú csavarokkal összerakva engedtük le a földre az öreg Volvot.

Harmadik meglepetés:

Minden a helyén mehet a menet. Tak-tak-tak taktaktaktak.... ezt nem hiszem el megint nem megy. Nézem a szűrőt száraz. Gyorsan kanna benzin bele. Brümmmm. No akkor élesben kipróbáljuk a váltót. Terhelés alatt is szépen vette a fokozatokat.

veteran-auto.hu kep 039.jpg

Finálé:

Miért nincsen index? Anélkül nem viszem el próbaútra. Kútról vissza a műhelybe. Felhívtam a tulajt, hogy eddig működött? Igen. Jó akkor kezdjük a biztosítéknál. Természetesen ilyen nincsen készleten. Sebaj sufnituninggal megoldottuk legalább addig működjön majd holnap veszek bele újat.

160 km-es út után már nyugodtan adom vissza. Hajnalban volt egy instant karbi hangolás, mert 1200-as alapjárat nem mondható normálisnak. Most 600-700 körül van. 2700-tól igen emberesen meglódul. Állítólag nem volt benne ekkora erő. Pár autónak okozna meglepetést lámpánál az biztos.

Ugyan az elektromos rendszere nagyon elnyűtt állapotban van, de műszakilag üzembiztos. Tavasszal elvileg jön vissza egy újrakábelezésre.

B.R.