399 tag, 107 autó a parkolóban, ebbol 29 bérelheto!
Tulajdonos autói: 1980 Datsun Laurel C230

Tulaj istvanhlc230
Motor 1998 cc, L20A
Évjárat 1980
Típus Datsun
Modell Laurel C230
Bérelhető? NEM

Leírás:

Datsun Laurel C30

1968.04

A Tomei autópálya elektronikus beléptetésű gépkocsifelhajtójának gyors épülésével egyidőben, nemsokkal annak 1968-as áprilisi átadása előtt, megszületett az első Laurel, amely a Bluebird 510 és a Cedric által üresen hagyott, középosztály által is megfizethető felső kategóriát hivatott kitölteni.

A kezdeti tervek szerint az autót a L18 típusjelű, 1.8 literes, soros 4 hengeres SOHC erőforrásával szerelték volna, de a járműfejlesztés során a Nissan, PMC-vel (Prince Motor Company) történő összeolvadása következtében mindez háttérbe szorult, ugyanis a Murayamai autógyárban még mindig a régi G18 típusjelű erőforrást szerelték, amely a PMC saját konstrukciós motorja volt.

A Nissan első középkategóriás autójaként debütáló Laurel, korában divatos vonalvezetésével megfelelt a nemzetközi piac ízlésének (Olasz formaterv),  kiemelkedő teljesítménye tökéletesen párosult elegáns megjelenésével.A hosszú motorháztető és rövid csomagtér elrendezés a Laurel összes későbbi típusíia jellemző volt.

A G18 típusjelű 5 helyen csapágyazott, SOHC (felül vezérelt) keresztöblítéses erőforrás rövid lökettel, alumínium hengerfejjel rendelkezett, melynek legnagyobb teljesítménye 105 LE, végsebessége 165 km/h, forgatónyomatéka 150 Nm, amely meghaladta a világ más országainak akkori technikai színvonalát. Független első-hátsó kerékfelfüggesztésének köszönhetően kitűnő stabilitással és úttartással rendelkezett.
(Ne feledjük, ez európa és 1968!!!)
A széles nyomtávnak és a karosszéria szögletes kialakításának köszönhetően az utasokat kellően nagy tér fogadta, az első ülések más autókhoz hasonlóan osztott elrendezést kaptak.

Az 1600 és 1800 ccm közötti kategóriában a Laurel volt az egyetlen, amely tulajdonságaival, menetdinamikájával és megjelenésével képes volt babérokat aratni a közép társadalmi réteg számára fejlesztett, mégis felső kategóriásnak számító modelljével.
(Megjegyezném, hogy a „laurel” szó babért, babérlevelet jelent magyarul)

Később, 1970 Júniusában a Nissan kétliteres erőforrással is ellátta, ezzel is elegánsabbá téve első merevtetős (hardtop)
kivitelben is gyártott modelljét.

 

Technikai adatok 1800 SGL
Hosszúság
4305 mm
Szélesség
1605 mm
Magasság
1405 mm
Tömeg
1010 kg
Szállítható személyek száma
5 fő
Hajtáslánc, felfüggesztés
Fordulókör
4.9 méter
Üzemanyag fogyasztás
N/A
Meghajtás
Hátsókerék hajtás
Teljesítmény
Típus
G18
Legnagyobb teljesítmény
100/5600
Lenagyobb nyomaték
150/3600

 

Datsun Laurel C130

1972.04

A második generációs Laurel megújult külsővel, a 70-es évek japán középosztály luxusautójaként, gazdagabb felszereltséggel, de technikailag ugyan nem sok újítást tartalmazva, 1972 áprilisában gördült le a futószalagról. A karosszéria az olasz formatervtől eltérően amerikai stílust vett fel, az autó szögletes végleteit kis szögben hosszan lefelé ívelő C oszlop köti össze, amely széles és lapos karaktert kölcsönöz az autó számára.

A méretek növekedése az utastérben is megmutatkozott, több helyet és élvezhetőbb menetkomfortot kínálva utasai számára. Az első modell, melynek utasterében is alkalmazták a karosszéria színét, ezzel is növelve az autó igényes megjelenését.

A karosszériát tekintve kapható volt merevtetős (2 ajtós coupé), valamint szedán (4 ajtós) kivitelben is. A motorpalettán is bővítettek, a meglévő G18, G20 szimpla- és G20 ikerkarburátoros (Twin SU) erőforrások mellé megjelent az L20 motorkódos soros 4, ill. a széria vége előtt az L20A motorkódos soros 6 hengeres erőforrás, szintén szimpla, valamint dupla karburátoros kivitelben.
Az L20-as típusjelű erőforrás 130 lóerőt 6000-es fordulaton, 170 Nm maximális forgatónyomatékot 4400-as fordulaton volt képes leadni. (ikerkarburátorral valamint prémium típusú üzemanyaggal)

Az új motort a Laurel mellett a Skyline GTR 2000 is megkapta, később 1975 szeptemberében megjelentek az L24, L26 és L28, L28 SOHC erőforrások is. A kipufogógáz kibocsátás korlátozása végett 1976 Októberében jelent meg az L20E típusjelű befecskendezős motor.

A Nissan akkori formatervezési irányzata végett az autó kerékjáratainak mérete más gyártók típusaihoz képest meglehetősen nagyok, amely lehetővé tette a szélesebb és nagyobb kerekekkel való közlekedést, melynek köszönhetően látványos optikai beavatkozásoknak lehetett alávetni.
A C130-as laurel osztja meg a a legtöbb alkatrészt az azonos évjáratú Skyline sorozattal és formailag is a legközelebb áll hozzá.

Érdekesség, hogy a Nissan bevonta a C130-as modellt az 1974-es elektromos meghajtású autó kísérleteibe. A csomagtartót akkumulátotokkal kitöltve, egy 16 kW-os motorral valamint egyfokozatú előre és hátramenetes irányváltóval felszerelve 40 mérföldet (kb 65 km)  volt képes megtenni 54 mérföldes (kb 87 km/h) sebességgel. Az autó súlya 1645 kg volt, klímával és más egyéb elektronikai kiegészítőkkel felszerelve.

Technikai adatok 2000 SGL
Hosszúság
4500 mm
Szélesség
1680 mm
Magasság
1415 mm
Tömeg
1180 kg
Szállítható személyek száma
5 fő
Hajtáslánc, felfüggesztés
Fordulókör
5.3 méter
Üzemanyag fogyasztás
N/A
Meghajtás
Hátsókerék hajtás
Teljesítmény
Típus
L20
Legnagyobb teljesítmény
115/5600
Lenagyobb nyomaték
165/3600

 

 

Datsun Laurel C230

1977.01

 

A Laurel 3. generációja 1977 elején jelent meg a piacon, melynek nemcsak méretei, de felszereltsége is meghaladta elődjét. Újításnak számított az elektromos lámpamosó, az akkumulátor elektrolit szintjét mérő figyelmeztető jeladó amely a gyári akkumulátorba volt beépítve (nekem is sikerült beszereznem egy gyári nissan jeladót, amelyet az akkumulátorba kell becsavarni),
állítható keménységű lengéscsillapító, elektromos ablakemelő, fényerő szabályozós műszerfal, valamint a fényszóró és féklámpa kontrollámpa…stb

A négyajtós sedan mellett kapható volt négyajtós merevtetős (hardtop), valamint kétajtós (coupé) kivitelben is. A szélesebb hűtőmaszk jelentősen megemelte az autó luxus megjelenését, amelyek azonban minden kivitelnél formailag különböztek. A karosszéria növelésével természetesen együtt járt a kényelmesebb férőhely, megnövekedett lábtér valamint a hátul ülők fejét is tágasabb tér fogadta.

Erőforrás terén kapható volt L18, L20, L20A, L24, L28 szimpla karburátoros, valamint L24, L28 befecskendezéses és LD28 diesel változatokkal. A kerekenkénti független hátsó felfüggesztés (SGL, hardtop és coupé típusok) javította a menetkomfortot, a C oszlopok dőlésszöge és szélessége a jobb kilátás érdekében meg lett növelve, ezzel is a vezetés bitonságát szolgálva.
Európában 2.0 és 2.4-es erőforrással értékesítették, erőforrástól függően 200L vagy 240L emblémával ellátva. Az autó Argentin (Dél amerikai) piacra kerülése előtt külső változtatásokon esett át, amerikai autókra jellemző dupla szögletes lámpával és szélesebb hátsó lámpával látták el, igaz a korábbi méretesebb, telibe krómozott hátsó lámpa keret rovására. A globoidcsigás kormánymű miatt fellépő pontatlan kormányzásnak "köszönhetően" vezetése hajózási élménnyel párosult, a szervós kormányművel ellátott típusokhoz képest a szervó nélküli változatok kormányzása sem igényelt különösebb erőkifejtést.

A C230-as Laurel szintén kedvelt volt a japán tuningőrültek körében, amelyet
gyakran "ékszerdoboz"-nak hívtak, a krómozott díszítőelemekben bővelkedő karosszéria miatt.

 

Technikai adatok 2800 SGL
Hosszúság
4525 mm
Szélesség
1685 mm
Magasság
1395 mm
Tömeg
1295 kg
Szállítható személyek száma
5 fő
Hajtáslánc, felfüggesztés
Fordulókör
5.3 méter
Üzemanyag fogyasztás
8/12/14
Meghajtás
Hátsókerék hajtás
Teljesítmény
Típus
L28
Legnagyobb teljesítmény
140/5200
Lenagyobb nyomaték
225/3600

 

 

Datsun Laurel C31

1980.11

A Laurel 4. generációja 1980 novemberében, az akkor érvényben lévő környezetvédelmi, valamint biztonsági előírások következtében meglehetősen egysíkú megjelenéssel került piacra, mint az utolsó laurel, amelyet Datsun emblémával exportáltak japánból.
A krómozott fémlökhárítókat olcsóbb műanyagokkal helyettesítették, a megdöntött orral sokkal kedvezőbb ( Cd=0,37) aerodinamikai légellenállást értek el.
Az exportra helyezve a hangsúlyt, európai igényekhez igazítva formálták meg a karosszéria vonalait, amelyek kísértetiesen hasonlítanak a kisebb kategóriás hazánkban is ismert Nissan Cherry típusra.

A formai változtatások mellett törekedtek a menetkomfort javítására, amelynek minőségét a gyári hangrenszer, klíma és a tágas világos belső tér, plüss fotelek, valamint flokkolt ajtó és oszlopkárpitok tovább emelték. A megnövekedett biztonságérzet következtében lehetővé vált a tartós nagyobb sebességgel történő utazás, amelynek csökkentésére elöl hűtött tárcsaféket, hátul továbbra is dobféket alkalmaztak.

1982 szeptemberében a hűtőmaszk és az első-hátsó lámpák átalakításon estek át, valamint megnövelték az első lökhárító méreteit.

Az autó korábbi L20A erőforrását továbbfejlesztették, turbófeltöltővel látták el és L20E T kóddal szerelték, de továbbra is kapható volt a soros négyhengeres 1.8-as (CA18S) és soros 6 hengeres 2.0 literes (L20E) alapmotorokkal is, az L20E, L24E és L28E erőforrásokat elektronika (ECU) vezérelte.

Az európai modellek 2.4 benzin és 2.8 diesel erőforrásokkal terjedtek el.
A 2.8 szívó diesel (LD28) erőforrás kellően nyomatékos és megbízható, a Nissan Patrol modellekben is megtalálható a mai napig, de gyakran alkalmazták agregátorok hajtómotorjaként is.

A karosszériát tekintve két fajta sedan és 4 ajtós merevtetős (hardtop) kivitelben gyártották, amelyhez 8 féle motor volt megtalálható a palettán.
Újításnak számított az becsípődéstől védő elektromos ablakemelő, a lábbal kioldható parkolófék (kézifék), az elektromos tetőablak valamint az elektromos antenna, amelyet az utolsó sorozatoknál a hátsó szélvédőre gőzölt fémréteggel váltottak ki. Megmaradtak a szélvédő-gumik körüli polírozott díszlécek is, melyek a korábbi típusokon már megszokott látványt nyújtottak.
A karosszéria mélyedéseibe viszont a többi típustól eltérően, nem furattal, hanem ragasztással történt a díszcsíkok rögzítése,ezzel visszaszorítva a korróziót az amúgy is kényes helyeken.
(A Laurelek gyenge pontjai kizárólag a korrodáló karosszériában keresendőek)

 

Technikai adatok 2000
Hosszúság
4635 mm
Szélesség
1690 mm
Magasság
1360 mm
Tömeg
1240 kg
Szállítható személyek száma
5 fő
Hajtáslánc, felfüggesztés
Fordulókör
5.2 méter
Üzemanyag fogyasztás
9.2 l/ 100 km
eghajtás
Hátsókerék hajtás
Teljesítmény
Típus
L20 ET
Legnagyobb teljesítmény
145/5600
Lenagyobb nyomaték
210/3200

 

Datsun Laurel C32

1984.10

Az autók a mai napig státusszimbólumot képeznek az emberek körében, az ízlésnek megfelelően választott autó elárulja tulajdonosának személyiségét, életstílusát.
Aki komoly életszemléletű és ezt nem szerette volna a társadalom elől elrejteni, annak az 1984 Októberében debütált, 5. geneációs Laurel hagyományokat őrző  modellje volt a legjobb választás, amely elődjéhez képest jóval nagyobb vonzerőt gyakorolt, tágasabb, kényelmesebb és jobban felszerelt utastérrel rendelkezett. A karosszéia egyenes vonala képezte az alaphangot, amelyet minden szegletében éles kontúrok jellemeztek. A felső kategóriás változat nem szűkölködhetett erőben és nyomatékban, ezét V elendezésű 6 hengees 2000 cmm-es V elrendezésű tubófeltöltéses PLASMA-VG20E T jelű erőforrást kapott a kellő gyorsulás és végsebesség érdekében, amely teljesítményben jóval felülmúlta a kétliteres B20E szériamotort.
A motorpalettán megtalálható volt az 1.8-as, 2.4-es benzines és 2.8-as dízel motor. A C31 modellekhez hasonlóan európai piacon nagyészt csak a 2.4 benzin és 2.8 dízel motorokkal szerelt változatok voltak megtalálhatóak.

A karosszéia 4 ajtós hadtop és 4 ajtós szedán kivitelben volt kapható.

A futómű kományzását illetően áttértek a fogasléces kományműre, amely sokkal pontosabb, kifinomultabb és könnyebb kormányzást tett lehetővé nagy sebességek mellett is. A felső kategóriás „mid-size” autóknak megfelelően nagy beltérrel rendelkezett, de nem csak a vezető számára, hanem a hátul ülők részére is igazán kényelmessé tette az utazást. Az utastérben digitális műszerfal és beszélő fedélzeti számítógép növelte a komfortot.

Ezzel a típussal szeretném lezáni a Laurelek töténelmi ismertetőjét, mivel európa számáa a C32-es az utolsó Laurel széria, amely hivatalosan exportálva lett japánból és még megtalálható hazánkban.
Az európában fellelhető újabb típusok magán importokból számaznak, teljesítményük és hátsókerék meghajtásuk miatt javarészt átépített autóként szolgálnak driftvesenyeken.

 

Technikai adatok V20 Tubo Medalist Eminence
Hosszúság
4675 mm
Szélesség
1690 mm
Magasság
1390 mm
Tömeg
1380 kg
Szállítható személyek száma
5 fő
Hajtáslánc, felfüggesztés
Fordulókör
4.9 méter
Üzemanyag fogyasztás
10 l/ 100 km
Meghajtás
Hátsókerék hajtás
Teljesítmény
Típus
VG20E T
Legnagyobb teljesítmény
170/6000
Lenagyobb nyomaték
220/4000