399 tag, 107 autó a parkolóban, ebbol 29 bérelheto!
Keveset futott, de tényleg!

Keveset futott, de tényleg!

- 2011.03.20 23:00

Magyar piacra gyártották. Kint ezért nem mentek vele, mert tudták 4 évesen 70.000-rel jön Magyarországra.


Évek óta pampogok ez ellen. Miért nem hoznak törvényt?

Mert vagy valakinek köze van hozzá vagy szokás szerint le van szarva.

Nem törődnek vele, bizonyítani nagyon nehéz. De óriási csalás. Bűncselekmény! Hiszen adott egy autó melyben 80.000 km van (órában). Érjen 4 millió Forintot. Ha a vevő tudná, hogy valójában 170.000-nél jár vagy nem venné meg vagy 3.4 milliót akarna fizetni. Tehát itt máris 600.000 Ft-tal megkárosították a vevőt. Ráadásul a naiv vásárló bele sem számolja azt a rengeteg pénzt amit majd költeni kell az autóra. Bezzeg, ha adóról lenne szó vagy kilopnánk egy Colát valamelyik hipermárketből.

Németországban most kaptak el egy bandát, mely autónként kb. 800.000 Ft-ot tudott nyerni. 300 autót foglaltak le. Taxikba számláló lassító, bianco szervizkönyv és minden mi szem szájnak ingere.

Nézzünk egy élő példát:

3-4 éve ezelött Ford Fiestát kerestünk. 1.4 TDCI motorral, maximum 80.000 km-rel. Székesfehérvári kereskedésben láttunk egyet (pedig kereskedésben soha nem veszünk autót, de most mégis odakeveredtünk. Más okok miatt sem szeretek kereskedésben autót venni. Szerencsére szaporodnak a korrekt cégek. Látják, hogy így több vásárlót tudnak bevonzani.). Be is mentünk. Csak  ránéztem a kormány rongyosra kopva, váltó szintén. Mondtam is menjünk. Aztán még délután visszakeveredtünk és mit látok? Újszerű kormány, váltószoknya, váltógomb, pedálok. Ja és garantáltan 75.000 km. Engem nézett hülyének a kereskedő mikor szóvá tettem az óraállását. Hozzáteszem mobile.de-n a legolcsóbbak 300-350.000 km-rel mentek.

Ekkor jön a dühös vásárló. Szar ez a Fiesta. Fordot? Soha a büdös életben német ipari hulladék. Nem! Kedves szenvedőalanyunk egy szarvasmarha. Nem az autó rossz, hanem vagy nem értett hozzá vagy sajnálta azt a plusz 10.000 Ft-ot.

Egyedüli korrekt cég az AAA autó volt. Ők a felvásárolt autó km állását adásvételibe beleíratták a tulajjal. Így tudták bizonyítani mi így vettük nálunk pörgetve nem volt.

Mit tehetünk, hogyan védekezzünk?

A legjobb, ha magyaroszrági vezetett szervizkönyveset keresünk (nem 20 éves verdáról beszélünk). A szerviz nem játszik a hírnevével, jogaival, hogy hamisítson. A számítógépben minden benne van. Felvilágosítást a jelenlegi törvények miatt csak a forgalmiba bejegyzett tulajnak adhatnak (hivatalosan).

Ha kinti autón agyalunk a legtöbb márkát le lehet kérdezni. A BMW majdnem 10 helyen tárolja a futásteljesítmény adatait. A Volvo megjegyzi, ha bántották az óráját. Persze kiüthető mindegyik. Legrosszabb esetben is egy új panelt kell beletenni és már el is felejtették a múltjukat. Ha egy autó a 2 éves szervizen 100.000 km-rel volt a 3 évesen meg 110.000-rel már gyanús. Nem beszélve arról, hogy rendkívül naivak az emberek. Azt hiszik egy kinti autót nem hajtanak? Évi 40-50.000 km-rel nyugodtan számolhatunk. Nem ritka a 150- 200.000 km 1 éves autóban.

Másrészről olyan embert vigyünk magunkkal, aki valóban ért az autókhoz. Nem a havert, mert ő sokszor látta a Wheeler Dealers-t. Ha kell fizessünk meg egy szerelőt vagy márkaszervizben 7-8.000 Ft-ért kérhetünk átvizsgálást.

Persze van a másik véglet aki occsóé' akar az újnál is jobb autót. No az ilyen menjen be a szalonba és válasszon!

Amit egy nagyobb értékű autó vásárlása esetén mindenképpen javaslok. Méressük meg a motort és a turbót. Tételezzük fel biztos a km állás. Viszont nem mindegy, hogy az 1.4-es 170 lóerős autónkat bemelegítették, nagy hajtás után lehütütték, minőségi olajat kapott vagy csak "leszarom ez egy autó" alapon jártak vele. Lehet egy keveset futott jármű motorja rosszabb, mint egy normálisan használt, de 2-szer többet hajszolté.

Tehát csak óvatosan és ne sajnáljuk azt a pár ezret, hiszen akár milliós szervizköltésgektől menthet meg minket.

B.R.