399 tag, 107 autó a parkolóban, ebbol 29 bérelheto!
Regisztrációs adó, első forgalombahelyezés

Regisztrációs adó, első forgalombahelyezés

- 2011.10.23 22:32

Hogyan is van ez?


Valamelyest ez a cikk ennek a folytatása, vagy inkább kapcsolódnak egymáshoz.

Igazából, ha valamit csinál ez a parányi ország ami az EU-nak nem tetszik egyből fenyegetőzve mutogat, hogy nem nem nem. Ilyenkor a "nem szólhatunk bele az országok belügyeibe" mondókájuk is szőnyeg alá van söpörve, mert ugye az érdekek így kívánják.

Viszont az úniós alapelveket valóban sértő törvénnyel semmit nem tesznek A regisztrációs adó pontosan a szabad piaci áramlás útjába épített gátat.

Nincs mit tenni egy fecske nem csinál nyarat. A történelmünk során ért sok nyomorúság pedig már ki is verte belőlünk a nyár csinálást.

Elsőnek leírom, hogyan működik elviekben, aztán gyakorlatban, és végül hogyan kellene menjen a 21. században

Egy EU-ban vásárolt autóhoz mindenképpen kell a külföldi adásvételi. Jelenleg a hivatalos regadó kalkulátort a http://www.mgoe.hu/ lapján érhetjük el.

Elviekben:

Be kell jelentkeznünk szigorított műszaki vizsgára, melyre a Közlekedési Felügyelet bázisain van lehetőség. Ha a jármű sérült volt ügyeljünk rá, hogy minden azonosító matrica meglegyen. Ezek hiánya bukáshoz vezethet. Sikeres vizsga után a NAV-nál kiszámolják a pontos regadó díjat, melyet csekken (cégeknél utalással) lehet befizetni. Leszemlézik (új szabály, büntetni fogják a kilométer óra visszapörgetését) a járművet, megnézik a km állást. Aztán jöhet egy gyors névre írás és készen is vagyunk. Ha a kinti adásvételi a saját nevünkre szól nem kell átírási illetéket fizetni.

Valóság:

Amennyiben egy sérült autót hoztunk valahogyan pótolnunk kell a matricát. Ami önmagában több nap. Ha megvan a műszaki el kell menni a NAV telephelyére. Baromi boldogok vagyunk, ha 15-20 perc után megkérdezik mit akarunk itt. Ilyenkor az ember szívesen elküldené az egész bagázst a fenébe. A bent ülő 8 emberből 1 kávézik a másik cigizik. Alaphangon több százezer Forintot készülünk otthagyni. Ennyi potya pénzért büfé, wireless és egy ingyenes autómosás is járhatna. Na meg 10 perces ügyintézés.

Amennyiben kevesebb az autó délutánra, rosszabb esetben másnapra lesz szemle, pontos összeg. Itt egy újabb vicc kategória lép színre. A km óra állást már felírtuk a papírok leadásakor. Viszont szemlénél ezt leellenőrzik. Na és, ha lábon visszük az autót? Már el is tér a megadott futásteljesítménytől és egyből visszadobják. Ha ezen túlestünk és megkapjuk a határozatot a pontos összeget illetően, vihetjük a csekket a postára (cég esetében az utalásról hivatalos bizonylat kell). Igaz a NAV-nak is van helyben pénztára, de ott nem lehet befizetni. Újabb autókázás, sorban állás. Megint elment egy nap. Az okmányirodába már csak holnap tudunk bemenni legjobb esetben is. Tehát a 21. században 3 napig tart beregisztrálni egy vacak autót. Ha minden flottul megy akkor is legalább 2 munkanappal kell számolnunk.

Lehetne:

Mivel állandóan azt szapulják, hogy az egész EU-ban látják a büntetéseket, és a NAV is hamarosan rácsatlakozik a rendszerre (adócsalások miatt) mi a fenének a szigorított műszaki? Bármit átlehet tolni csak "meg kell keresni az ablakot" és már be is másztunk. Eleve egy kinti műszakis autó miért lenne veszélyesebb? Persze így még több pénzt tud állambácsi leszedni az autósokról. Egy gomb nyomással ellenőrizni lehetne, hogy kint mikor állt le a jármű. ha nemrég műszakis volt akkor egy mezei vizsgával már el is intézhetnénk. Megjegyzem a sima műszaki is drágább nálunk, mint a gazdagabb országokban. A műszaki után a szükséges adatokat átlehetne küldeni a vámosoknak. Így nem kellene újra begépelni csak díjat kellene számolniuk. A legelején megkérdezhetné az ügyintéző az állomáson, hogy névre szeretnénk-e írni. Sőt ezt akár a vámhivatalban egyszerre be is fizethetnénk hiszen az okmányiroda is ugyanazt a kasszát tömi meg a végén.

NAV. Ide mit írjak vicc?? Ma az informatika világában papírokat töltögetünk orrba-szájba? Műszaki állomásról (ahogy már írtam) lehívhatná az infót és a kalkulátor használatával 10 másodperc múlva nyomtathatná a pontos kalkulációt.

Másik az újonnan bevezetésre kerülő szemle. A gondolat jó, mert igen büntessük a kilométer óra tekerőket. De azok akik ezt kitalálták láttak már autót az első ülésből vagy csak sofőrrel vitetik magukat össze-vissza? Rá is kérdeztem mi van akkor, ha szemle előtt csavarják meg? Semmi akkor azt fényképezik le. Na már ugrott a nagy ötlet. Az sem volna megoldás, ha a külföldi adásvételivel hasonlítanánk össze. Miért? Ne legyünk naivak. Egy román, török vagy hasonló keleti ország neppere 100 Euróért nem azt írna rá amit kérünk?

Az orvosság a 100%-ban lekövethető autók lennének. Szabhatnának egy korhatárt ameddig ez kötelező, mert egy 10 éves kocsiban ne akarjunk 130.000 km-t látni. És végül az EU is felemelhetné hangját. Csináljanak az autógyárak tekerhetetlen órákat, vagy digitális plombákat. Nem nagy költség. Ugyan pár gyártó autóját le lehet már most is informálni. Erről a cikk tetején lévő linken lehet olvasgatni.

Nos az okmányirodának innen szintén lehetne továbbküldeni az infokat, hogy ott már csak minimális munkájuk legyen az ügyintézőknek.

Időben összeszámolva egy átgondolt forgalomba helyezés így nézne ki:

Műszaki - 30 perc

NAV - 10 perc (és helyben fizetjük be)

Okmányiroda - 20-30 perc

A 3 napból így lett bő 1 óra. Még egy sokak által hangoztatott ötletet is meg kell említenem. Ez a regadó eltörlése.

B.R.