399 tag, 107 autó a parkolóban, ebbol 29 bérelheto!

A megélhetési veterános nem ember?

- 2009.03.10 12:00

Megélhetési veteránosnak nevezzük azokat, akik a kedvezmények miatt (nincs zöldkártya, súlyadó, kedvezményes biztosítás) vizsgáztatják le az autójukat. Általában alacsony kategóriájú életben tartott kocsikról beszélünk. Pista bácsinak illetve ahogy a felvilágosult uniós nyelvtipró ökörségben hívnák Steve bácsinak az a pár ezer Forint is sokat számít.


Miután megmutatja egy vizsgabiztosnak vagy elviszi elő veteránra megmondják neki mit kéne javítani az autón, hogy legalább a minimum %-ot elérje. Ekkor kezdetét veszi a sufni tuning. Pista bácsink szól egyik cimbijének. Szerencsére neki a volt katonatársa lányának a férje karosszéria lakatos az unokatestvére pedig festő occsóért helyrevágják a sárvédőket, küszöböket, Madaras Tesco parkolási nyomokat. Nagy az öröm. Belteret kis nyugdíjasunk ráérő idejében kicsinosítja, a króm alkatrészekből szerencsére van tartalék. Anno sikerült félretenni az egyik biztosítós ügyletnél (de jó, hogy nem hallgatott az asszonyra mikor kiakarta dobatni vele). Hétvégén megkeresi a garázsban. Végül célba ér a régi Lehel hűtő tetején voltak  bedobozolva. Szinte alig pöttyös jó lesz ez. Felkerül az autóra. Pista bá' fia ifjabb István elviszi a kivénhedt gépezetet. Teljesíti is a minimumot. Igaz a gitt már több szegényen, mint amennyi a lakk, de nem számít összességében átment ez a lényeg.

Na már most akkor ez hol is van egy olyan autótól amibe több milliót öltek?

Magyarosan gondolkodva valami ilyesmi lenne a vélemény:

-Öreg vén fasz ezzel a kivénhedt szarral veteránozik sufni az egész...én meg milliókat fizettem a restaurálásra. Szakadjon meg és amúgy is...ez nem veterán hanem ócskavas. Hogy képzeli, hogy idejön vizsgára???!!!

Reformálódva valahogy így kéne látni (szerintem):

-Hát nem első osztályú az autó...hmmm... mennyi gitt, a festő sem volt a toppon. Bácsi az első tulajdonos? Nem semmi... Legalább ő nem vitte be roncsautónak, hogy egy új Suzukit vegyen belőle. Mennyi mindent mesél róla. Egész jó a hangja. 34 év után is napi használatba...ez igen!. Mai autók maximum a Palystation 12-ben lesznek addigra. Nem is olyan csúnya ez... ha jár vele olyan rossz nem lehet. Kezd tetszeni.

Szóval nem tipp-topp, de él az autó. Valószínű, hogy ennyi harc után lesz aki tovább küzdjön vele, ha István bácsi leteszi a lantot.

Tehát ő is ember, veterános legfeljebb nem azt a hullámot lovagolja meg amit a megszállottak, de velünk szörfözik és ápolja a történelmünket. Persze nagy becsben tartja a 4 kerekűt, de eszköz. Eszköz arra, hogy kiugorjanak a mamival vásárolni vagy éppen az SZTK-ba menjenek kezelésre. És nem néznek ki jobban egy ilyen autóban, mint egy új gömbölyű 0% THM csodában?
Annak a generációnak akik pólyában voltak netán tervben sem már féltve őrzött kincs, de nekik hálás, megbecsült, életben tartott szállítási eszköz.

B.R.