399 tag, 107 autó a parkolóban, ebbol 29 bérelheto!
Motorfelújítás megöli a turbót?

Motorfelújítás megöli a turbót?

- 2013.12.05 18:00

Mielőtt még kidobnánk a pénzünket az ablakon


2 évvel ezelőtt már írtam egy rövid, de informatív összefoglalót a turbókról,                      mely itt elérhető.

Aki nincsen tisztában vele, mindenképpen olvassa el. Tényleg rövid :).

Mivel a 780-as Coupe Diesel már fényezés alatt áll és a motorja is készen van, találni kellett egy megbízható céget aki vállalja a turbó teljes felújítását (fontos, hogy megfelelő gépekkel rendelkezzenek). Át is nézték igazából gyári értéken belül van, sok mindent nem kellett vele csinálni... még. Miután belemerültünk a beszélgetésbe újabb információval lettünk gazdagabbak. Ugyanis teljes motorgenerál után a turbót szigorúan tilos felújítani. Ennek oka, hogy a motorban lévő apró sorják átáramlanak a turboba, amik a magas fordulat miatt maradandó károsodást okoznak. Érdemes a 3. olajcsere után felújíttatni vagy újat venni. Addig a régi csak tegye a dolgát. Esetünkben diesel motorról van szó. Az első bejáratás csak alapjáraton fog történni majd utána rögtön olajat cserélünk. A második "öblítés" gyenge terheléssel, amit egy újabb olajcsere fog követni. Ezután beszélhetünk majd turbó felújításról.

Mondanom sem kell, hogy a gyári új 300.000 Ft körül van, a javítás kb 100.000 (állapottól függ). Persze nem gyakori az ilyen eset, hiszen kevesen merülnek bele ennyire egy motorba. Az új autókon olcsóbb a motorcsere, a veterános világban sokkal elterjettebb a szívó technológia. Ez talán így is marad. Létezhet még olyan új autó ami megéri majd a 30. évét?

 

B.R.