399 tag, 107 autó a parkolóban, ebbol 29 bérelheto!
2015 utolsó bejegyzése

2015 utolsó bejegyzése

- 2015.12.04 01:00

Év végére valami ütős kell. Mondjuk egy RX-5 talán megfelel a célnak.


Sokat töprengtem mivel kellene az év végét zárni. Melyik autó legyen vagy milyen technikai dolgot boncoljunk szét darabokra. Aztán hirtelen szikrát adott a gyertya és máris bumm... berobbant a téma. Nem megy benzinnel, diesellel, sőt villannyal sem. Tekerni kell. Igen tekerni, de mindezt stílusosan... És mi lehetne stílusosabb egy veterán Columbia RX-5-nél? Az én szememben ez a kerékpár az amerikai bicikligyártás Cadillac-je.

 

 - huffyradio.jpg

Talán a Huffy Radio Bike előzi meg. De ilyet szinte lehetetlen felkutatni. Rádiós biciklije csak a dúsgazdag jampi növendékeknek lehetett.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Viszont a Columbia már több emberhez is eljuthatott. Az óceánon túl az egyik legrangosabb márka volt fénykorában. Amerika első kerékpár gyártójaként 1877-ben alapították. 1952-ben a 75. évfordulójuk alkalmából gyártásba került az 5 star Superb tipus, mely az akkori high end kategóriát célozta meg. 1985-ben a 110. évfordulójukon ezt szerették volna ismét legyártani 5000 példányban. Darabja 400$-ba került és két év alatt sikerült kiárulni az egész készletet.

Tették mind ezt azért, mert a 80-as évek közepén már özönlöttek befele a silány minőségű külföldi kétkerekűek. Mivel a Columbia gyár manufaktúraként üzemelt, akartak végre valami minőségit készíteni. És sikerült. Egy valóban kézzel festett teljesen fémből - húúha valamit még fémből - igen fémből készült cirkálót alkottak. Jó persze nem 2-es kazánlemezből van, mert tekerni is kell, de benne van az anyag.

Most, ha én olvasnám és pont itt tartanék egész izgatott lennék, hogy mi lesz ebből. Pedig Tisztelt Publikum ez még az alapjárat. Most lépünk rá csak a gázra. 1952-ben a McCauley cég készítette a fém kiegészítőket (lámpák, tank, sárvédők, csomagtartó). 1985-ben pedig mikor szerették volna, ha újra legyártják ezeket az alkatrészeket mit tettek? Elővették az eredeti présmintákat és gond nélkül reprodukálták újra gyártották az alkatrészeket. Elképzelem, ahogy a reggeli meetingen felvázolják egy fél órás prezentációban az ötletet, majd a megbeszélés végén Steve feláll és azt mondja:

- Várjanak Uraim mindjárt mutatok valamit. 10 perccel rá visszatér a régi lámpa negatívjával és mosolyogva csak annyit mond. Mindegyiket megőriztük. Na akkor és ott volt nézz rám bután köszi arckifejezés.

Aztán egy kis üröm került az örömbe, mert például az első lámpa mégsem egyezett meg tökéletesen az eredetivel. Elnézzük... ki a fene tudná tartogatni az ilyen dolgokat 33 évig? Nálunk milliárdok keverednek el hónapok alatt ehhez képest mi egy első lámpa.

És akkor jöjjön képekben a kétkerekűzés egyik mestermunkája, a minden darabjában szemet gyönyörködtető már-már optikai erőszaknak is mondható Columbia RX-5.

 

 - IMG_9819.JPG

 - IMG_9800.JPGErre sem pakolnék semmit.

 

 

 

 

Kézzel festve, de az idő már látszik rajta. Azért egy 20-ast még letagadhat. A rugó az első villában nem dísz. Működik is. Mint minden porcikáján elöl is megvan a "csel". Kormányzár, ha biztosra mennénk.

 - IMG_9803.JPG - IMG_9807.JPG - IMG_9817.JPG

 

Bőr ülés, brutális rugókkal. Az első lámpa pedig egy műalkotás.

 

 - IMG_9806.JPG - IMG_9808.JPG - IMG_9809.JPG - IMG_9810.JPG

 

A tankban lévő elemes duda is természetesen funkcionál. Igazi veterán hangja van.

 

 - IMG_9820.JPG

 

 

 

 

 

Gumi pedál, korhű műszerek (az óra felhúzós) és ismét az elegancia...króm felni.

 - IMG_9814.JPG - IMG_9812.JPG - IMG_9811.JPG - IMG_9815.JPG

 - IMG_9816.JPG - IMG_9818.JPG