399 tag, 107 autó a parkolóban, ebbol 29 bérelheto!
Az olasz pók II. rész

Az olasz pók II. rész

- 2010.05.10 11:55

Első rész folytatása, Alfa Romeo Spider Duetto a Giulietta utódja.


1966-ban mutatták be a Giulietta utódjaként. Az orra picikét a klasszikus Porsche vonalakat idézi, de korántsem összekeverhető a 2 autó. 4 (mai divatos szóval mondva) fészliftet élt meg, de erre hamarosan fény derül.


1-es széria (1966-69):

1966 Alfa Romeo Spider www.veteran-auto.hu


1966-ban a Geneva Motor Show-n mutatták be először. A Duetto nevet egy verseny miatt tudhatta magáénak. Kíváncsi lennék, hány Alfának lett "csak úgy" a típusjelzése . Hiszen ez már nem az első amiről kiderül nem a cég fundálta ki, csak lett. Amit még fontos rögtön az elején kiemelni, ez az utolsó olyan jármű a Pininfarina cégtől, melyen maga Giovanni Battista "Pinin" Farina is dolgozott. Másik mérföldkő, hogy ezen a modellen hangolták össze először a kinézetet és a gyűrődési zónákat. Magyarán a biztonságot helyezték előtérbe. Előtte általános volt a "szép külső üti a biztonságos autót" nézet. Guruljunk tovább a technikára.

Az 1570 cm3-es erőforrás 109 lóerőt teljesített. 5 sebességes kézi váltót, független első felfüggesztést és tárcsafékeket (elöl) kapott. Mindezt 2.195.000 líráért.

A sima Duetto-t 67-ig gyártották ekkor váltotta fel az 1750 Spider Veloce, amely 1779 cm3 , 118 lóerős motorral és dupla iker karburátorral rótta köreit a napsütötte Itáliában. 1969-re az amerikai változatokat már injektorral dobták piacra.

1968 Alfa Romeo Junior www.veteran-auto.huAz 1300 köbcentis Spider 1300 Junior 1968-ban jelent meg. A dísztárcsák, a műanyag első lámpa borítás és a fékszervó ezen a modellen debütált.

Mint a legtöbb férfi szív bugyraiba

magát belopni képes autó, így a Spider is kapott becenevet. "Osso di Seppia" vagyis tintahal szálka. 67-ben még a The Graduate - Diploma előtt című filmben is szerepelt, sofőrje Dustin Hoffman volt.

 

2-es széria (1970-1982/83):

1971 Alfa Romeo Spider www.veteran-auto.hu

Az első változást a csapott fenék résszel idézték elő az 1750 Spider Veloce típuson még 1970-ben. Az ekkoriban kezdődő kocka dizájnhoz igazodva eltüntették a szép ívelt hátsó részt. Mivel nem kellett 'összenyomni' a hátsó ívet a csomagtér egy egészséges litergyarapodáson esett át. ezek mellett számtalan apróbb változtatásokat eszközöltek a kocsin kívül, belül. Új hűtőrácsot, kilincseket,  dobtak rá. Döntöttek az első szélvédőn, és változtattak a pedálokon is. Immáron felülről lefele "csüngő" elhelyezést úgynevezett függő pedál sort alkalmaztak.

1971-ben az 1750 Spider Veloce új nevet kapott 2000 Spider Veloce. Roppant nehéz kitalálni miért. A régi modell 1750-es fordulaton adta le a maximum nyomatékot még az új 2000-es fordulaton tette meg ugyanezt. Igen ez marhaság... Az új jelzés az 1962 cm3, 132 lóerős erőforrást hívatott tudatni a vele versenyzőkkel.

1972-ben az 1600 Spider gyártása újraindult Spider 1600 Junior néven. Külsőre megegyezett az 1300-as típussal.


1974-ben látott napvilágot a limitált példányszámban (2000 db készült belőle) gyártott Spider-Targa. A Spider alapjaira tervezték és csak fekete színben lehetett megvásárolni.

1974-75. A piacon futó 2 modellbe beépítettek egy újabb üléssort. A marketing szöveg a 2+2 személyre épült ami vonzó lehetett családos, de benzines játékokat kedvelő családfőknek is. 1974 és 76 között a gyönyörű króm lökhárítókat lecserélték fekete, gumírozottra, hogy megfeleljenek az amerikai piacnak. Sajnos ekkora már a pénz győzött és gyönyörű csillogó autókra aggattak fel rá nem illő sőt stílusával köszönő viszonyban sem levő fekete ütközőket. Ilyen áldozat volt az MG roadstere is. 1977-ben az 1300 Juniort levették a palettáról.

1979 Alfa Romeo Spider -  www.veteran-auto.hu

3-as széria (1982/83-1989/90):

1982 Alfa Romeo Spider www.veteran-auto.hu

1982-ben Észak-Amerikában vezették be első ízben. A SPICA mechanikus befecskendező-rendszert Bosch injektorok váltották fel.

1983-ban egy kisebb légterelőt tettek az elejére, hátra pedig egy szépnek nem nevezhető fekete spoiler foglalt helyet. Az 1600 Junior-t átkeresztelték simán 1600-ra, Amerikából pedig véglegesen kivonták.

Végre elérkeztünk egy olyan ponthoz ahol nem egy újabb valamit vezettek be 2 betű megváltoztatásával. Új jelzés, sok újdonság jellemezte a következő Alfát. Quadrifoglio Verde (zöld levelű lóhere), melyet 1986-ban dobtak piacra. Megújultak a tükrök, küszöb spoilereket szereltek rá, integrált 3. féklámpát kapott, és megjelent opcionális tartozékként a keménytető is. A motor is jelentős fejlődésen ment keresztül. Az 1962 cm3 megmaradt, de dupla vezérműtengely, dupla kéttorkú karburátor segítette a maximális teljesítmény kifejtésében (Európában), 82-től az amerikai modellekben már injektor dolgozott, de erről  szó esett pár sorral feljebb. Erős motorról lévén szó kapott egy 5 sebességes kézi váltót is. A belsejét sem kerülhette el a reform. Új középkonzolt, alacsonyabb műszerfalat, és új elektromos műszercsoportot integráltak a modernizált Alfába.


1985-1990: Megjelent egy belépő modell is az Alfa cabriok világába. Nevét nem is vehették volna máshonnan, mint a filmről melyben megmutatta magát a világnak. Ez volt a Graduate. A váltó és az erőforrás ugyanaz maradt, de már nem járt hozzá az alufelni és csomó luxus kiegészítő. Mezei kézi ablakokkal, alap ülésekkel, tetővel és fémkormánnyal dobták a vásárlók elé. Klímát és rádiót persze jó pénzért lehetett hozzá rendelni. 86 és 89 között mindig csiszolgatták egy kicsit. Új indexszel, új féklámpával, egyes modelleket automata biztonsági övvel turbózták meg. Természetesen a kárpitok összeállítása is változott.

1985 Alfa Romeo Quadrifoglio Verde www.veteran-auto.hu

4-es széria (1990-1993):

1990 Alfa Romeo Spider www.veteran-auto.hu

Az összes modell Bosch befecskendezést és elektromos ventilátort kapott. Leszedték a spoilereket, színre fújt lökhárítók lettek helyette. Ekkor tájt jelentek meg az első automata váltós modellek.

Az amerikai változatok Motronic befecskendezőkkel és fekete lökhárítókkal futottak egészen 1991-ig. Amerikában a szervokormány, vezetőoldali légzsák , és a térd támasz (ütközés esetén védi a térdet) alapfelszereltség volt.

1993-ban állt le a gyártás.

Ám 1994-ig még a piacon maradt egy limitált modell a Spider Commemorative Edition. Összesen 190 db készült belőle.
Ismertető jelei: műszerfalon feltüntetett sorozatszám, "CE" jelzés az orron, a 15 colos alufelniken arany kupak található. Mindegyiket bőr üléssel, sorszámozott kulcstartóval, és szertifikált szervizkönyvvel adták át.

1994 Spider Commemorative Edition - www.veteran-auto.hu


B.R.