399 tag, 107 autó a parkolóban, ebbol 29 bérelheto!
Veterán autó nem ér semmit

Veterán autó nem ér semmit

- 2010.06.03 16:54

Azt mondja a srác a veterán autó nem ér semmit, mert régi szar. 'nyád!


Az ilyen korlátolt szemlélettől annyira idegese leszek, hogy szívem szerint fejbe vágnám az embert. Lehet velem (és még sok százezer veteránossal) van a baj és az egyik génünk hibás. Csak mi látjuk a szépet a régi dolgokban?

 

Azért mert...:

Azért, mert fizikailag szép egy autó, motor vagy bármilyen régiség. Különleges képességünk van arra, hogy meglássuk a gondos tervezés vonalait és rájöjjünk ennél szebbet még ember nem alkotott. A mai globalizált világ tervezői nem kapnak ilyenhez teret és talán már le és épült bennük ez a tehetség. Gondoljunk csak bele. Megjelenik egy autó pár hónapig szép aztán egyre kevésbé tetszik, majd csúnya lesz a szemünkben. Ráfoghatjuk a divat változásást, de egy valóban szép autó szépsége kortalan. (Személy szerint egyetlen egy elérhető járművet tudok megemlíteni ami ugyanarra az örök gyönyörűségre van ítélve. Ez a Lancia Thesis.) Ma már nem találunk gondosan kidolgozott kapcsolókat, összehangolt, átgondolt külsőt. És nehezen bukkanunk rá a "cselre" is, mely éppen egy furcsa tank betöltő nyílást takar, vagy olyan ívet amit órákon át tudunk bámulni. Minden olyan egykaptafás.

Azért, mert működik és élete nehezebb felén vélhetően túl van, ezért még sokáig menni is fog. Mára eljutottunk arra a pontra, hogy 1-1 autó hosszabb ideje ketyeg, mint ameddig egy emberöltő tart. Ahogy megboldogult Hofi mondaná: "Figyeljél bunkókám!" Azért, mert lassabban gyorsul 100-ra, mint egy Smart vagy éppen 100-zal sem tud menni még nem szar valami. Közelítsünk onnan, hogy a szuper gyorsulós, nyomom neki me' ki kell tünni valahogy, meg hat kell kép a "Napi raj" illetve a "Pózolj drága kocsival" rovatba illő verda nem az 50., de ha szerencséje van talán a 20. évét megéri. Persze bunkókánk ezt nem tudja feldolgozni így kár is erőlködni vele. Van egy olyan mondás, hogy "Ne vitatkozz a hülyékkel, mert lealacsonyodsz a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal!". Ekkor kezdi a de primitív, meg de gagyi mondókát. Kicsit több füvet szívott volna tovább vezetné ismét a gondolatait, hogy basszus talán pont ezért nem ment még tönkre 4-szer...

Azért, mert nincsenek már az utakon. Igaz, ha tucatjával szaladgálnának fel-alá is tetszene, mert ez még forma. Így viszont külön hab a tortán, hogy kevés van belőle. Arra a kiváltságos esetre meg már gondolni sem merek, ha esetleg egyedüli az országban.

Azért, mert ad egy olyan életérzést, melyet nem lehet leírni. Bele kell ülni egybe és kipróbálni. Aztán megérti/érzi  az ember mi is ez. A-ból B-be napi autó ilyet sem tud. Persze nem is azért tartjuk.

Azért, mert mindenki integet és villog, ha meglátja, és egyből régi történetek kerülnek napvilágra.

Azért, mert emlékek fűznek hozzá. Ezen tanultam meg vezetni, ez volt apu első autója, rám hagyták és felújítottam.

Azért, mert jó befektetés is. Egy jól karbantartott, ésszel használt veteránra nem költ az ember többet, mint egy mai autóra, (felújítást nem vesszük figyelembe) sőt olcsóbb fenntartani. Az értéke napról napra nő ellenben a hétköznapi autóval, mely szalonküszöböt elhagyva már minimum 1 misivel kevesebbet ér.


Fokozhatnám még a hangulatot, de aki benne van érti, aki meg a címben jelzett eszmét valja ne is akarja megtudni mi is ez.


B.R.