399 tag, 107 autó a parkolóban, ebbol 29 bérelheto!
Hogyan újítsuk fel a repedezett, szétnyílt kormánykereket?

Hogyan újítsuk fel a repedezett, szétnyílt kormánykereket?

- 2010.08.15 22:25

Ebben az olvasmányban képekkel illusztrálva bemutatom, hogyan lehet újraéleszteni egy halott kormánykereket.


Sajnos az idő, a napsugár, a hőmérséklet ingadozás és nem utolsó sorban a terhelés leteszi keze nyomát arra a tárgyra is mely egy összekötő eszköz a sofőr és a jármű között.
 

A felújításra váró kormánykerék azonnal látható hibái:

  • Sok-sok apró anyagbéli repedés
  • Tucatnyi hajszálvékony már fizikailag is érzékelhető repedés, kráter
  • Az illesztéseknél elnyúlott az anyag, ezért 2-3 mm-es "lyuk" tátong a díszítő karika és a műanyag között
  • Kisebb műanyag darabok már távoztak az évek folyamán

Ami kelleni fog: epoxigyanta, vagy ahhoz hasonló ragasztó, hígító, festék, alapozó, kitt, gumikesztyű, dörzspapír, köszörűkő.

1. Ha a kormányunkban díszítő elemek is vannak akkor szereljük le vagy maszkoljunk. Csiszoljuk fel a felületet, majd zsírtalanítsuk hígítóval (áttöröljük). Nagy odafigyeléssel csináljuk, mert a műanyagot sokkal könnyebb roncsolni. Azokon a helyeken ahol nagyon nagy a rés, vagy egy csiszolás közben levált, de még menthető darabot szeretnénk visszatenni használjuk a ragasztót/gyantát. Türelemmel várjuk meg a kötelező száradási időt. Ezt követően csiszoljuk bele az anyagba (én köszörűkővel csináltam, mert nagyon kemény ez a fajta ragasztó).

veteran-auto.hu kep 004.jpg

veteran-auto.hu kep 006.jpg

veteran-auto.hu kep 013.jpg

2. Kezdődik a kittelés. Mivel pici a felület én a legegyszerűbb eszközt javasolnám a felviteléhez. Gumikesztyű fel és használjuk a kis kezünket. Így szépen lefedhetjük az összes repedést. Keressük meg alaposan a hibákat, mert fényezés után nem buli újrakezdeni a műveletet. A kittnek ismét legalább 2 órát száradnia kell (típus függő). Ezt az időt várjuk ki. Ne essünk neki hiába érezzük keménynek a tetejét, mert csiszolásra a nem kiszáradt anyag könnyen morzsolódik. Én 1 napig hagytam állni. Ismét jöhet a csiszolás. Ha kell még újra kitteljünk. Ez a legfontosabb rész. Türelmesen csiszolgassunk, kitteljünk még nem érezzük az összes bütyköt hibátlannak a kormány hátulján, és nem tűnnek el a repedések. Persze ne cm-es rétegeket akarjunk felépíteni . Csak amennyit az anyag kíván. Érzéssel.

veteran-auto.hu cadillac kormány felújítás rebuilt steering wheel

3. Esetemben 2 színről beszélünk így külön kell majd fényeznem. Elméletileg a felületünk immáron tökéletes. Mindenhol eltűnt a kor nyoma, megszüntettük az idő okozta sebeket. Lehetőleg por és szennyeződésmentes helyet keressünk a szín felviteléhez.

veteran-auto.hu cadillac kormány felújítás rebuilt steering wheel

4. Mielőtt azt gondolnánk alapozóval neki ácsi bácsi! Ide speckó műanyag alapozó kell. Kapható spray változatban is. Ezzel lefújjuk. Itt emelném ki ez az alapozó nem átlagos. 10 perces száradás után azonnal fényeznünk kell, mivel meglágyítja az anyagot és ekkor "fogadja be" a színt a műanyag. Tehát a kompresszort előre készítsük be (ajánlott 4 bar-on fújni). Amíg szárad keverjük be a festéket a nagy melóra. Fényezés után nyugodtan hagyjuk 1 napig pihenni. Másnap, ha itt-ott festékhibát találunk ne keseredjünk el. Finom csiszolópapír és egy kis víz sok mindenen segíthet.

Íme a végeredmény közelről. A rosszmájúak egyből kérdezik miért nem fényképeztem le az egészet is? Nos azért, mert a fekete részt még nem volt időm megcsinálni.

veteran-auto.hu cadillac kormány felújítás rebuilt steering wheel

Ugyan leírva rövid és egyszerű, ám a gyakorlatban idegőrlő és aprólékos bisz-basz munka. Sok sikert!

 

B.R.